Husk fuldmagten ved flyttesyn

Vi ved godt, det kan virke akavet i situationen.

Men står du med et flyttesyn, hvor der er flere navne på lejekontrakten – og kun den ene er mødt op – så skal du sikre dig, at der foreligger en fuldmagt fra den, der ikke er til stede.

Ellers er det bedst at synet udskydes.

Baggrunden for rådet er, at Huslejenævnet har haft en sag, hvor kun den ene lejer deltog i flyttesynet og underskrev rapporten. Den anden lejer klagede – og vandt sagen.

Derfor anbefaler vi, at du allerede i indkaldelsen til flyttesyn skriver tydeligt, at alle lejekontraktens underskrivere skal være til stede – eller at der skal foreligge en skriftlig fuldmagt.

Det er lidt formelt.

Men konsekvensen af ikke at følge formaliteterne kan være, at du ikke kan gøre krav gældende på samme måde. Og en aflysning er langt billigere end en tabt sag.

 .

BOLIQ har arbejdet med ejendomsadministration siden 2007. Vi har prøvet det meste – også det, der ikke gik helt efter planen. Den erfaring deler vi her i vores blog, så andre kan slippe for at lære det hele på den hårde måde.

Næste
Næste

3 tips til at ramme den rigtige fællesudgift